Frågor och svar

bok-man-kvinnaFörbinder jag mig till något om jag registrerar mig på avtala.se?
Nej, bara att följa våra villkor som handlar om PUL och etik.
Jag har en massa avtal som löpt flera år, jag har inte de exakta uppgifterna i huvudet. Behöver jag dem för att registrera mig på avtala.se?
Nej, det behövs inte. Ange ungefärliga uppgifter. Du kan enkelt uppdatera dina uppgifter i efterhand.
För vilka slags dokument kan man ha användning av avtala.se?
Alla dokument som man behöver hitta snabbt, förvara säkert och få påminnelser om när de behöver åtgärdas.
T.ex Handlingar gällande inhyrda tjänster och produkter, Aktieägaravtal, Fullmakter, Bolagsstämmoprotokoll, Hyresavtal, Anställningsavtal, Energiavtal, Telefonabonnemang, Leverantörsavtal, Upphandlade tjänster, Årsmöteshandlingar, etc.Kort och gott:
  • Alla slags avtal kopplade till organisationen
  • Alla dokument gällande en person eller ett företag
Jag har glömt mitt lösenord!
Jag har glömt mitt lösenord och kan inte längre logga in på avtala.se. Hur gör jag för att få ett nytt lösenord?
Vi kan inte få fram ditt gamla lösenord, men du kan skapa ett nytt lösenord genom att först svara på en serie personliga frågor. I inloggningsdialogen finns en länk som heter ” Jag har glömt mitt lösenord”. Klicka på den länken och svara på frågorna som kommer upp. Du måste känna till en del uppgifter du använde när du registrerade dig på avtala.se. Har du även glömt din e-postadress måste du kontakta support@avtala.se så hjälper vi dig.
Hur gör jag om jag vill avsluta mitt användande/konto hos avtala.se?
Du skickar bara ett mail till support@avtala.se och anger att du vill avsluta samarbetet. Avtala skickar då ett mail till dig där du bekräftar att du vill avsluta tjänsten.
Kan jag ge andra möjlighet att se tex föreningens gemensamma avtal?
Det gör du väldigt enkelt. När du är inloggad går du upp till vänster och klickar på ”Behörigheter”. Så kommer du till en sida som visar vilka användare som har tillgång till informationen i den aktuella vyn. Klicka på knappen ”Dela ut” för att dela ut behörighet till en ny användare.
Om jag har synpunkter till förbättringar av tjänsten, vad gör jag?
Du skickar då bara ett mail till supporten och beskriver ditt förslag till förbättring.
Vad gör jag om jag inte klarar av eller förstår hur jag ska använda en funktion?
Skicka ett mail till support@avtala.se så hjälper vi dig!