Klicka på knappen nedan och följ instruktionerna för att registrera ett konto. Sidan öppnas i ett nytt fönster.

 

Registrera konto

 

Så här gör man när man har skapat ett konto

För att använda avtala.se ska man registrera ett konto. Kontot är personligt men samma konto kan ha tillgång till olika avtalsregister. Till exempel kan du med samma inloggning komma åt både avtalen för din bostadsrättsförening och ditt företags avtal.

Den e-postadress du anger vid registrering använder vi för att skicka avtalspåminnelser och annan viktig information till dig.

Att registrera avtal
Klicka på Avtal i menyn längst upp. Du kommer då till sidan Avtalsöversikt. Där ser du alla kategorier av avtal. Första gången du använder funktionen får du möjlighet att skapa de avtalskategorier du vill använda. Du behöver inte bestämma dig på en gång. Du kan när som helst lägga till, ändra eller ta bort avtalskategorier.

För att lägga till avtal – klicka på + tecknet i slutet på kategoriraden.
Avtalsnamn är det enda som måste fyllas i men ange helst både avtalsnummer och avtalspart så att du enkelt kan se vilket avtal det handlar om.

Under Registrera nytt avtal fyller man i de datum och fakta som behövs. Påminnelser skickas till dig per e-post och du väljer själv hur lång tid innan du vill bli påmind före viktiga datum.

Om du hanterar kundavtal kan du dessutom lägga in påminnelser när det är dags att fakturera. Ekonomiavdelningen kan då få påminnelser när de ska fakturera och hur mycket. Fakturorna kan enkelt laddas upp så att de alltid finns tillgängliga i anslutning till avtalet.

Avtalskortet
Där finns alla fakta kring avtalet. Sammanfattningen på höger sida finns med i mailet som skickas som påminnelse. Där ser man snabbt vad det gäller för avtal.

Söka upp ett avtal
Det finns flera vägar att komma in på avtalet. Antingen via avtalsöversikten eller via företagsnamnet, eller kontaktpersonens namn, i kontaktregistret.

Kontaktregistret kan dessutom användas som kund eller leverantörsregister om man inte redan har ett CRM system med alla kontaktuppgifter man behöver.

Avtal som man jobbar mycket med kan läggas upp under Favoritmenyn (till höger.)

Administration
Under administrationsknappen uppe till höger kan man administrera de olika kategorierna, avtalstyper och status. Man kan även lägga in inaktiva avtal för att få fullständig översikt.

Du kan själv ställa in vilken startsida du vill ha under Inställningar (till höger under fliken).

Under Behörigheter kan man dela ut behörigheter till andra användare.

Många fler tips och tricks får du som kund kontinuerligt i våra nyhetsbrev och vid köp av vårt startpaket.